język polskijęzyk angielskijęzyk niemieckijęzyk hiszpańskijęzyk włoskijęzyk francuskijęzyk rosyjskijęzyk ukraiński

Home Staging- co to jest i czy warto skorzystać?

Kim jest Home Stager? Dlaczego warto skorzystać z usługi Home Stagingu?

HOME STAGING - JAKIE DAJE MOŻLIWOŚCI ? 

 

Home staging (property presentation, property styling) to termin pochodzący z języka angielskiego oznaczający przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu.
 

Przygotowania te mają sprawić, że szybciej znajdziemy potencjalnych nabywców naszej nieruchomości. Poprzez właściwą aranżację wnętrz zwiększamy wartość swojej nieruchomości a co za tym idzie zwiększenie ceny nieruchomości oraz naszego zysku.
Home Staging to bardzo prężnie rozwijająca się dziedzina, gdzie dzięki stosunkowo niewielkim nakładom finansowym można szybko odświeżyć i odnowić daną nieruchomość. 
 HOME STAGING wiąże ze sobą dwie dziedziny: sprzedaż oraz dekorację wnętrz.
 

Kim jest home stager?

 

Home Stager dokonuje obiektywnej oceny nieruchomości. Zauważa rzeczy, które są istotne, ale często niedostrzegane przez właścicieli. Następnie omawia z klientem swoje spostrzeżenia i wymienia mocne i słabe strony nieruchomości. Sporządza listę potrzebnych do przeprowadzenia zmian: od naprawy usterek, poprzez malowanie, do wysprzątania każdego kąta.

Po przeprowadzeniu uzgodnionych prac następuje właściwa stylizacja wnętrza i przygotowanie do prezentacji potencjalnym nabywcom. Dopełnieniem usługi jest wykonanie zdjęć nieruchomości, które będą użyte do prezentowania oferty mieszkania lub domu w Internecie.

Według agentów nieruchomości, kluczowe przy sprzedaży nieruchomości są lokalizacja i dobra cena. To prawda, ale, to nie wszystko. W ciągu pierwszych kilku sekund wizyty kształtuje się pierwsze wrażenie, wpływające na podjęcie decyzji o kupnie lub wynajmie nieruchomości. Należy więc sprawić, by potencjalny kupujący już od progu poczuli, że chcą zakupić daną nieruchomość. Odpowiednio przygotowane mieszkanie może wpłynąć na ich emocje i podświadome wrażenia. Home Stager traktuje mieszkanie jako produkt na sprzedaż, który należy wypromować na rynku odpowiednim opakowaniem i marketingiem.
 

HOME STAGING W PRAKTYCE

 

Uznaje się, że kolebką home stagingu są Stany Zjednoczone, gdzie stosowany jest jako jedno z narzędzi marketingowych od 1972 roku. Jego prekursorką była Barbara Schwarz. Obecnie większość nieruchomości w USA jest przygotowywanych do sprzedaży przez home stagerów lub pośredników nieruchomości przeszkolonych w tym zakresie. Krajem w którym Home Staging jest równie popularny jest Wielka Brytania. Określany jest tam również mianem property presentationlub property styling.

Według badań skuteczność tego typu działań skraca czas sprzedaży średnio o 40%, a także zwiększa wartość nieruchomości. Barbara Schwarz udowadnia, że po ich zastosowaniu oferowana cena zakupu wzrasta przeciętnie o 10%.

Na polskim rynku Home Staging to stosunkowo nowa usługa, pozycji na jej temat można znaleźć niewiele, zdecydowana większość jest w języku angielskim. Porady zawarte w literaturze amerykańskiej czy brytyjskiej są w większości dostosowane do rynku nieruchomości w USA bądź Wielkiej Brytanii, a ten obszar kulturowy jest zasadniczo inny od naszego. Przez ostatnie lata rynek nieruchomości w Polsce znacznie się rozwinął, jest ogromny wybór nieruchomości, co wymusza na sprzedających znajomość technik ułatwiających i przyspieszających sprzedaż.

 

MITY HOME STAGINGU

Ludzie często nie mają wiedzy na temat home stagingu, skutkiem czego jest przekonanie, że to usługa nie dla nich.


Poniżej znajdziesz 8 mitów dotyczących home stagingu, które oczywiście nie są prawdą :

1. Home Staging jest tylko dla niezamieszkałych nieruchomości.

Wręcz przeciwnie. Zamieszkane mieszkanie często trudno jest sprzedać, gdyż jest bardzo zindywidualizowane, silnie związane z osobami właścicieli. 
Zadaniem home stagera jest ograniczyć w największym możliwym stopniu indywidualizm wnętrza.

2. Home Staging zmusza nas do zakupu nowych mebli.

Wszystko zależy od budżetu, jakim dysponują sprzedający nieruchomość. Dodatkowo jest to kwestia opłacalności- może ta inwestycja, w porównaniu z końcową ceną nieruchomości, po prostu się nie opłaci. Meble można przemalować, okleić, a często wystarczy je przestawić lub dokonać zmian w ich otoczeniu.

3. Home Staging jest  za drogi

Tutaj po raz kolejny pojawia się kwestia budżetu- wszystko zależy od możliwości właścicieli. Idea Home Stagingu opiera się na jego niskim koszcie.

4. Home Staging powinien być stosowany tylko do nieruchomości o wysokiej wartości.

Home Staging może być stosowany przy okazji sprzedaży każdej nieruchomości, w niektórych przypadkach istnieje możliwość znacznego podniesienia wartości nieruchomości za pomocą niewielkich nakładów finansowych.

5. Home Staging to tylko odgruzowanie i oczyszczenie nieruchomości. 

Home Staging polega przede wszystkim na tym, aby nieruchomość oddziaływała korzystnie na emocje potencjalnego kupującego. Home Staging to sprawienie, że kupujący będzie marzył o tym, żeby zamieszkać w danym miejscu.

6. Home Staging tylko to dekorowanie wnętrz.

Tak, to prawda, jest to jeden z elementów, ale dekorowanie wnętrz w Home Stagingu opiera się na wiedzy o tym, co będzie korzystnie odebrane wśród największej liczby oglądających nieruchomość. Home Staging to także naprawy, remonty i sprzątanie.

7. Home Staging to malowanie ścian na biało.

Nieruchomość ma wzbudzać emocje w kupującym, a biel niekoniecznie jest barwą, która je w jakiś sposób wywołuje. Kolory ścian dobiera się w oparciu o wiele czynników, m.in. typ wnętrza, kolor mebli, usytuowanie okien w pomieszczeniu.

8. Home Staging nie jest potrzebny ponieważ kupujący mogą wyobrazić sobie potencjał nieruchomości.

Mało kto potrafi sobie wyobrazić zmiany i dokonać w myślach całkowitej dekonstrukcji wnętrza. Często zbyt wiele osobistych elementów we wnętrzu blokuje podświadomość oglądającego, który w rezultacie nie potrafi wyobrazić sobie `zajęcia miejsca` właścicieli.


Home Staging daje wiele możliwości jeśli skorzystamy z usług profesjonalisty.

 

 

 

skontaktuj się z nami

ul. Rzeczna 11
30-021 Kraków
tel: + 48 503756519
biuro@estatedealer.pl

napisz do nas